Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь!

Про проект

Вступ

Проект “Європейська школа обміну досвідом” – основа для соціальної співпраці між освітніми установами в прикордонних регіонах України, Словаччини, Угорщини та Румунії, що виконується за фінансової підтримки Європейського Союзу в рамках реалізації Програми ENPI Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна 2007-2013 та з ініціативи Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 м. Ужгорода з поглибленим вивченням французької та англійської мов Ужгородської міської ради Закарпатської області, у партнерстві з Загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів № 5 м. Івано-Франківська з поглибленим навчанням німецької мови (Івано-Франківська область, Україна), ГО “Центр Європейських Ініціатив” (Закарпатська область, Україна), Асоціацією регіонального розвитку “КІУТ” (Саболч-Сатмар Берег область, Угорщина), Середньою технічною школою в м. Сніна (Прешовський край, Словаччина), а також Агентством енергетики в Марамуреші “AMEMM” (м. Байя Маре, Марамурешський повіт, Румунія).

За  результатами проекту буде створено новий рівень співпраці між освітніми установами, що створює нові можливості для молодого покоління, які будуть інтегровані до європейського рівня навчання за допомогою обміну досвідом та кращими практиками між освітніми установами  України, Словаччини, Угорщини та Румунії.

Проект “Європейська школа обміну досвідом”  направлений на активізацію і поглиблення співпраці в екологічній, соціальній та економічній галузях відповідно до принципу сталого розвитку та інтегрованості. Проект пропонує принципи сталого співробітництва на базі надійної мережі шкіл і стійкого потоку інформації в рамках Мережі шкіл та освітніх установ. Проектна діяльність має позитивний вплив на екологічну сталість, природу та виправлення випадків порушення екологічних стандартів і вимог міжнародного рівня. У рамках “Європейської школи обміном досвідом”  для молоді і вчителів буде проведено сесії обміну відповідно до пріоритетів розвитку регіонів і спеціалізації партнерів. Табір екологічних та альтернативних енергетичних ресурсів планується провести в Румунії. Проблеми та ризики, пов””язані з глобальною зміною клімату, будуть представлені та обговорені спільно молоддю та вчителями з 4 сусідніх країн.

 

 

Мета проекту

Метою проекту є  створення стійких умов для ефективної  співпраці між освітніми установами та підвищення ефективності державних освітніх послуг в прикордонних регіонах. Всі заплановані заходи в рамках проекту  будуть спрямовані на активізацію і поглиблення соціально сталого співробітництва між освітніми установами та поліпшення ефективності державних освітніх послуг у прикордонних регіонах: Закарпатської, Івано-Франківської області України, Пряшівського краю Словаччини, повіту Марамуреш Румунії та Саболч-Сатмар-Березької області Угорщини.

Очікувані результати

У рамках проекту будуть досягнуті наступні результати:

1) Стійка платформа для практики обміну між освітніми установами через:

  • Розроблення бази даних освітніх установ та пов””язаних з ними НУО, зацікавлених у співпраці.
  • Розроблення базових досліджень про особливості системи освіти в прикордонних регіонах, існуючі місцеві освітні та обмінні програми тощо.
  • Виконання результатів дослідження, що стосуються потреб і можливостей для меншин та інших зацікавлених сторін у прикордонних регіонах, щоб отримати диплом середньої школи в ЄС регіонах або в Україну.
  • Навчання міжнародної команда викладачів, експертів, а також молоді.

2) Інституційна база для сталого співробітництва між цільовими групами:

  • Створена “Європейська школа”, як інституційна база для співпраці з офісами в кожній країні призначення;
  • Створено понад 40 партнерських зв””язків між освітніми установами.
  • Транскордонна партнерська мережа надійних партнерів, які зацікавлені у розвитку подальшої співпраці між освітніми установами під час і після реалізації проекту;
  • Програми навчання для вчителів і директорів шкіл, ліцеїв, гімназій, освітніх установ, а також пов””язаних НУО та молоді;
  • Навчена команда фахівців та молоді у сфері освіти;
  • Проведення експериментального обміну між школами та коледжами в прикордонних регіонах;

3) Інформаційна база для ефективного та сталого інформаційного потоку в секторі освіти:

  • Розроблення бази даних потенційних партнерів і установ, зацікавлених у співпраці;
  • Розроблення Веб-портал “Європейська школа”.
  • Путівник кращих практик для освітніх установ.

 

 

Цільова аудиторія

  • Навчальні заклади в прикордонних регіонах, а саме: середні школи, ліцеї, гімназії, коледжі в Івано-Франківськії і Закарпатськії областях України та прикордонних регіонів Угорщини, Словаччини і Румунії, які зацікавлені у співпраці і хочуть започаткувати двосторонні і багатосторонні ініціативи з аналогічними установами – партнерами по інший бік кордону. Розрахункова кількість: 160 одиниць (30-40 закладів в кожній країні).
  • Навчальні заклади, які стикаються з вивченням іноземних мов, особливо мов сусідніх країн, а саме: словацька, угорська, румунська шкіл у Закарпатській, Івано-Франківської областях України, і українських шкіл у прикордонних районах Словаччини, Угорщини та Румунії. Очікувана кількість: 12 одиниць (2-4 заклади в кожній країні).
  • Навчальні заклади в прикордонних регіонах, а саме: середні школи, ліцеї, гімназії, коледжі, що мають сильну спеціалізацію і зацікавлені у співпраці з аналогічними або пов””язаними з ними установами до співпраці з іншого боку кордону і проведення програм з обміну досвідом. Розрахункова кількість: 160 одиниць (30-40 установ в кожній країні).
  • Місцеві органи влади та їх партнери: освітні установи відповідальні за навчальний процес і формують місцеву освітню політику: Розрахункова кількість: 12 одиниць (2-4 інституцій в кожній країні).
  • Освітні фахівці, експерти що є в змозі змінити нинішню ситуацію, коригуючи свою діяльність; Очікувана кількість: 160 осіб (30-40 експертів у кожній країні).
  • Представники національних меншин, зацікавлених у вивченні і представленні результатів для відповідних місцевих органів влади; Очікувана кількість: 1600 чол. (300-400 осіб у кожній країні).
  • Індивідуальні учасники освітнього процесу, які зацікавлені в оптимізації навчального процесу і мають можливість впливати на освітню діяльність установ через ради освітніх установ; Очікувана кількість: 160 осіб (30-40 на кожну країну).
  • НУО, які представляють конкретні інтереси і потреби різних соціальних груп цільового регіону, які повинні бути прийняті до уваги; 160 одиниць (30-40 інституцій в кожній країні).
  • Міжнародні організації, зацікавлені в результатах проекту, які будуть сприяти розвитку нових сфер використання міжнародної допомоги в лінії освітніх процесів, гуманізації процесів, підвищення ефективності та результативності їх використання. Розрахункова кількість: 12 одиниць (2-4 установи в кожній країні).