Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь!

Навчальна програма в Греції для молоді в рамках програми Ерасмус+

З 25 вересня по 2 жовтня 2016р. в м. Флорина (Греція) відбулась навчальна програма для молоді з 8 країн світу, яка була організована за підтримки Європейського Союзу в рамках програми Ерасмус+ та реалізована молодіжними організаціями Momentum World Великобританії та Active Youth Греції. Партнерами проекту з боку України є Центр європейських ініціатив та Європейська школа «Альянс», м.Ужгород. Метою проекту було надати молодим людям кращого розуміння про переваги міжнародних молодіжних програм та навчити їх мотивувати себе, розвивати свої здібності та працювати в програмах Erasmus+.

 

У проекті взяли участь представники неурядових організацій з 8 різних країн світу, а саме з Греції, Великої Британїї, Туреччини, Хорватії, Азербайджану, Шотландії, Грузії та України. З міста Ужгорода у програмі взяли участь троє студентів Ужгородського національного університету.

 

Навчальна програма складалась із двох частин. В першій половині дня інтернаціональні команди виконували завдання, а в другій половині дня команди розбирали по частинкам виконане ними завдання та ставили себе на місце організаторів, щоб в більш повній мірі зрозуміти наскільки важко організувати подібні завдання, враховуючи всі ризики та організаційні моменти. Крім того, щодня ми заповнювали фабрику навчання, що являла собою ватман із намальованою фабрикою і 6 основними блоками запитань, на які кожен учасник кожного дня мав давати відповідь. А саме: 1- Продукт (Чому ти навчився? Як ти зрозумів, що ти цьому навчився?), 2 – Інгредієнти ( Що зробив особисто ти, щоб покращити процес навчання?), 3 – Маркетинг і збут (Яке значення мають для тебе отримані знання? Де в майбутньому ти можеш їх використати?), 4 – Власник підприємства (Що ти відчував протягом даного навчального процесу? Емоції.), 5 – Обладнання ( Чому ти навчився виходячи з місця, де проводився сьогоднішній захід?, 6 – Персонал (Чи були задіяні інші люди в процес вашого навчання? Якщо так, то яким чином?). На всі ці запитання щовечора ми давали відповіді, що допомагало нам краще усвідомити цінність дня навчання, отримані результати з кожного тренінгу та зрозуміти наскільки багато складових включає в себе процес навчання і що всі ці складові необхідно враховувати при організації вже власних тренінгів.

 

День перший. Під час першої зустрічі тренери Ендрю (Велика Британія) та Костас (Греція) організували кілька цікавих ігор, які допомогли учасникам швидше запам’ятати імена один одного та дізнатися більше про кожного з нас. Після даного тренінгу ні у кого не виникало труднощів із запам’ятовуванням складних імен кожного з учасників і вже всього за кілька годин у спілкуванні не було жодного (ні мовного, ні психологічного) бар’єру. Після цього ми сформували інтернаціональні групи, кожна група отримала відеокамери та завдання. Це був своєрідний квест. Ми мали карту та інструкції, необхідні для виконання. Таким чином ми змогли не тільки покращити свої комунікаційні навички, попрацювати в команді, розвинути свої креативні здібності, але і погуляти по чарівному грецькому містечку Флоріна та відвідати всі відомі місця (пам’ятник Санта Клаусу, ведмедю, церкву, літаючий велосипед, дерева близнюки і тд). Ввечері кожна країна мала змогу представити свою культуру, національні страви та напої на міжкультурній вечірці, яка ще більше здружила учасників між собою. Адже що, як не розуміння культури та традицій може більше зблизити представників різних націй.

 

День другий. Тренінгова програма почалась значного раніше, ніж минулого дня. Ми відвідали місцевий педагогічний університет, де перед командами стояли 2 завдання. Одні з них повинні були розробити газету, а другі – зняти теленовини. Основною вимогою було залучення у процес місцевої громади, а саме – студентів, адже лише вони могли нам повною мірою допомогти розкрити такі питання, як “Спорт у Флоріні”, “Туристичні місця”, “Місця для розваг” і тд. Крім того, в цьому університеті є один навчальний предмет, який відрізняє даний навчальний заклад від усіх інших університетів по всій Греції. Навчальна дисципліна включає в себе повний процес створення книги, а саме: від палітурки до її наповнення. Надзвичайно цікавим фактом є те, що студенти виробляють книжки абсолютно самі, маючи можливість виразити свою креативність та індивідуальність. В рамках програми ми відвідали єдину бібліографічну лабораторію у Греції, де студенти мають можливість друкувати текст книги самостійно (але зрозуміло, що друкують вони не у сучасний спосіб, а за допомогою чорнила та металевих букв, які складаються у слова). Цей процес є дуже трудомістким та довготривалим, але нам також надали можливість спробувати прошити кілька сторінок, що виявилось не зовсім таки простим завданням.

 

Кульмінаційною подією програми стала зустріч учасників програми із заступником губернатора міста Флорини. Ми мали можливість поспілкуватися з ним про молодіжні проекти, місто Флорину та її проблеми, а також шляхи їх вирішення та просто подякувати за теплий прийом.
Після обіду ми представляли результати своєї роботи, розбирали по частинкам навчальний процес та ставили себе на місце організаторів. Крім того, кожній команді надали листочок з описаною проблемою, яка може виникнути під час організації та проведення міжнародних програм, і ми мали знайти вирішення даної проблеми та запобігти її виникненню. Це завдання виявилось дуже корисним для кожного молодого працівника та тієї молоді, хто в майбутньому прагне створювати молодіжні проекти, адже таке завдання допомагає повною мірою врахувати всі ризики та запобігти їх утворенню.

 

Третій день був найбільш насичений подіями, адже ми мали велику кількість екскурсій по околицям Флоріни. Спочатку ми відвідали історичний музей, що розташований у старовинному селі. Ми ознайомилися з цікавою та багатою історію культурного життя грецького населення, ми мали змогу побачити національні костюми, засоби ремісництва та облаштування старих хатинок. Нас вразило те, що , що грецькі традиції та звичаї дуже нагадали представникам кількох країн їх власні звичаї. Після того ми мали пару вільних годин, і ми всі разом грали в різні активні ігри, що всім підняло настрій, та ще більше здружило нашу інтернаціональну команду.

Після цього ми відвідали місцеву виноробну індустрію Alpha State, де ми мали змогу побачити процес виготовлення вина, дізнатися кілька цікавих фактів про вино, та відвідати винні погреби. На кінець даної екскурсії нам запропонували дегустацію найкращих вин даного підприємства. На обід нас повели на місцеве озеро, де ми мали змогу вдосталь поспілкуватись, відпочити та пофографуватись. Після цього ми повернулись до готелю для виконання другої частини наших тренінгів та заповнення фабрики навчання.

 

На четвертий день ми відвідали місцевий історичний музей, де ми мали змогу побачити античні грецькі статуї, почути трохи історичних відомостей про чудову державу Грецію та мирне містечко Флорина.
Після цього ми знову поділилися на групи, кожна група отримала від тренерів по 2 євро та ми отримали незвичайне повідомлення, що сьогоднішній каву брейк ми повинні організувати самостійно та забезпечити всю нашу команду і здобути на 2 ЄВРО стільки їжі, щоб ніхто не залишився голодним. Така постановка завдання всім дуже підняла настрій та бойовий дух та ми, сповнені рішучості, пішли на пошуки їжі. Ми заходили до кожного магазину, пояснювали, що ми учасники проекту, пропонували мінімальну допомогу, за яку нам би дали трохи їжі, торгувались, просили. Все це принесло нам море позитивних емоцій, адже ніхто не очікував, що грецьке населення буде настільки щедрим та відкритим для допомоги. В результаті даного завдання, на яке нам виділили всього одну годину, команди поприносили їжі на загальну суму 25 – 30 євро, хоча в кармані як початковий капітал мали лише по 2. Дане завдання допомогло учасникам побороти свої бар’єри, навчитись працювати в команді, проявити свої лідерські та креативні якості, а також просто отримати море позитивних емоцій. У другій половині дня Тоні (Велика Британія) запропонував провести тренінг, який допоможе нам, як майбутнім організаторам проектів та молодіжних програм, повною мірою залучити у навчальний процес усіх учасників. Крім того він навчив нас як діяти, якщо серед команди є проблемний учасник, який категорично відмовляється працювати. Таким чином, він провів чудовий тренінг, після якого всі ми отримали нові знання щодо того, як більш продуктивно працювати в команді та щодо організації власних тренінгів та програм.

 

Наступного дня нам запропонували екскурсію до Преспа Озер (Prespa Lakes), які входять до світової спадщини ЮНЕСКО. Тут ми дізнались дуже багато інформації про флору та фауну Греції, про рідкісних птахів, які проживають на даному озері. А також ми мали можливість прослідкувати за їх поведінкою за допомогою бінокля. Озеро розмежовує три держави: Грецію, Албанію та Республіку Македонію. Чаруюча краса краєвидів та мирна атмосфера не залишили нікого байдужим. Після цього ми поділилися на групки та ми створювали вироби з природних матеріалів, які ми змогли знайти на околицях. Результат роботи повинен відображати внутрішній стан обох учасників команди. Це допомогло нам навчитись слухати і чути бажання партнера.

 

На завершення навчальної програми у нас був дуже важливий тренінг, спрямований на те, щоб учасники отримали навички написання проектів на отримання фінансування в рамках програми Erasmus+. Досвідчені тренери та організатори проекту поділилися своїм досвідом в сфері проектного менеджменту . Ми навчилися як правильно заповняти аплікаційні форми, шукати партнерів для проекту та ін. Ми завершили тренінг не тільки з новими знаннями та навичками, але й з бажанням ініціювати нові спільні проекти з новими друзями.

 

На обід заступник губернатора запросив нас до дуже гарного місця із чаруючим краєвидом, а ввечері була прощальна вечірка. Всі учасники отримали сертифікати про участь у програмі та незабутні спогади.

 

ПРЕС-РЕЛІЗ У ФОРМАТІ PDF

 

Прес служба Європейської школи «Альянс» та учасникі проекту з м. Ужгорода, студенти УжНУ: Наталія НОСА, Вікторія КАПЦОШ та Аліна НОСА